Laseren acnelittekens

Is het laseren van je huid gevaarlijk?

Die vraag wordt nogal eens gesteld en het is een terechte vraag want lasertherapie is een relatief nieuwe behandelingsmethode bij huidaandoeningen. Maar laserbehandelingen zijn, mits deskundig uitgevoerd, beslist onschadelijk. Lasertechniek in de paramedische sector, waartoe ook HuidZorg Drenthe behoort, wordt steeds vaker toegepast omdat het een effectieve manier is om diverse huidproblemen te behandelen.

De resultaten zijn vaak verbluffend. En het laserlicht waarmee wij de huid behandelen gaat tot bepaalde diepte (frequenties) waarbij je moet denken aan enkele honderden tot duizendsten van een millimeter. Met verschillende laserapparaten zijn wij in staat om tot deze frequenties met uiterste precisie een huidaandoening succesvol te behandelen. Wij besteden veel aandacht aan opleidingen, onder andere op het gebied van laserveiligheid en worden regelmatig bijgeschoold op dit gebied.

Met onderstaande apparaten worden o.a. de volgende laserbehandelingen uitgevoerd:

• DIODE LIGHTSHEER: laserontharen
  • KTP LASER: steelwratjes, couperose, ouderdomsvlekken, goedaardige huidgezwellen, bloedvaatjes
  • Fox III: schimmelnagels
  • LUMENIS ResurFX: (operatie)littekens en striae, verkleuringen
  • IPL LASER: rosacea, diffuse roodheid, pigmenten, couperose, acne
  • Q-SWITCH: pigmenten, tatoeages, melasma
  • ND:YAG M22: beenvaatjes

Laserveiligheid

Behandeling met laser in de huidtherapie is al jaren een hot item en wordt helemaal binnen de schoonheidsbranche onder een vergrootglas gelegd, omdat zich vanwege onvoldoende kennis nogal wat ongelukken hebben voorgedaan. Wij zijn gecertificeerd voor het toepassen van laserbehandelingen en al tijdens onze vierjarige opleiding wordt er veel aandacht besteed aan veilig laseren. Overigens ligt er een wetsvoorstel ter goedkeuring waarin is bepaald dat alleen behandelaars met de juiste opleiding en ervaring cosmetische ingrepen mogen dien.

Medische handelingen met een risico (zogenaamde voorbehouden handelingen) mogen alleen worden uitgevoerd door behandelaren die door kennis en kunde bekwaam zijn. En die ook de nodige voorzorgsmaatregelen hebben getroffen om veilig te kunnen laseren. Bijvoorbeeld door geen of in ieder geval zo weinig mogelijk ramen in de laserkamer te hebben. Door een veiligheidsbril te dragen en te laten dragen door degene die wordt behandeld, ook al is de sessie nog zo kort.

Onze laserkliniek

In een eerdere blog hebben we duidelijk gemaakt dat bij het laseren van de huid (ofwel lasertherapie) veiligheid aan de basis staat van al onze behandelingen. Helaas zijn er fabrikanten van laserapparatuur die het niet uitmaakt wie er met hun apparaten werkt, laat staan of dat veilig gebeurt.

Lasertherapie is in ons vak een steeds belangrijkere behandelvorm waarmee huidaandoeningen goed, effectief en bovenal veilig kunnen worden bestreden. Al is lasertherapie een steeds meer geïntegreerde behandelvorm binnen de huidzorg, het mag niet zo zijn dat iedereen die een laserapparaat aanschaft, die ook zo maar even gaat inzetten.

Bijvoorbeeld een kapperszaak of schoonheidssalon die je ‘snel en voordelig’ van overbeharing afhelpt. Een tattooshop die ook laserapparatuur inzet voor spijtoptanten. Het is vragen om moeilijkheden en het gaat dan ook regelmatig fout, met ernstige brandwonden of blijvende oogschade tot gevolg vanwege onvoldoende kennis en ervaring.

Bij laserkliniekdrenthe.nl nemen we alle voorzorgen in acht om voor onze klanten én voor onszelf risico’s te voorkomen en uit te sluiten.

Wij voldoen aan alle opleidingseisen die er vanuit onze beroepsgroep gesteld worden aan onze behandelingen.

Stoor jij je aan overbeharing, pigmentaties, acne, vaatjes of heb je spijt van een tatoeage? Samen met jou kijken we naar de beste en meest veilige behandeling die bij jouw huid(aandoening) past.